POZNAJEMY PODLASIE.

POZNALIŚMY PODLASIE.
TRZYDNIOWA WYCIECZKA DO GONIĄDZA
Dom Pomocy Społecznej w Czubinie informuje, że w terminie od dnia 31.07.2018 r. do dnia 02.08.2018r. trzydziestu czterech Mieszkańców uczestniczyło w wyprawie w nieznane dla Nich rejony Polski.Tym razem, dla odmiany i ku uciesze Mieszkańców nie było to morze, nie były to góry ani mazury.
Trzydniowa wyprawa została zorganizowana do, jak mówią, najbardziej niesamowitego i egzotycznego województwa w Polsce.

Województwo podlaskie to miejsce, w którym czas płynie dużo wolniej niż w innych częściach Polski i można tu poczuć niesamowity spokój i bliskość z naturą. Nasze spotkanie ze środowiskiem naturalnym rozpoczęliśmy od zakwaterowania w uroczym, usytuowanym w otulinie Biebrzańskiego Parku Narodowego – BIEBRZAŃSKIM CENTRUM KONFERENCYJNO – WYPOCZYNKOWYM – BARTLOWIZNA I DWÓR BARTLA w miejscowości GONIĄDZ. Teren ośrodka to szlachetny park wraz z kompleksem stawów wędkarskich z licznymi miejscami do relaksu i odpoczynku (altany, oczka wodne, mała architektura) fauna
i flora Bartlowizny zagwarantowały niezapomniane wrażenia i oryginalne przygody. Oprócz pięknych widoków Biebrzańskie Centrum ugościło naszych Mieszkańców własnymi wyrobami – Bartlowizna jest producentem doskonałej jakości wyrobów: wędlin tradycyjnych, kiełbas gatunkowych, pasztetów delikatesowych, wyrobów z dziczyzny, za co otrzymała wiele nagród i wyróżnień, między innymi statuetkę TERAZ POLSKA. W trakcie wycieczki zwiedziliśmy Twierdzę Osowiec, która została zbudowana w drugiej połowie XIX wieku jako typowa twierdza zaporowa, składała się z 4 fortów i nigdy nie została zdobyta, gościliśmy również w „Wilczych wrotach”, muzeum „WILKA”, uczestniczyliśmy w autorskich warsztatach przyrodniczych, wspólnie
z przewodnikami zwiedzaliśmy Biebrzański Park Narodowy oraz Miasto Goniądz. Podczas wyjazdu Mieszkańcy aktywnie uczestniczyli w warsztatach kulinarnych – w trakcie których lepili, gotowali a następnie konsumowali pierogi ruskie oraz z mięsem. Wieczorami wspólnie spędzaliśmy czas przy grillu oraz muzyce, nie zabrakło również tańców. Uczestnicy mogli podziwiać, podczas pięknej słonecznej pogody, ogromną liczbę gatunków i odmian roślin oraz ptaków. Naszemu pobytowi towarzyszyła ptasia symfonia, niepowtarzalne widoki Wróciliśmy zmęczeni, ale zachwyceni pięknem PODLASIA.