Aktualności

Sobotnia HIPOTERAPIA w Popówku.

17 sierpnia br. po raz drugi, dużą grupą, gościliśmy w Popówku, gm. Brwinów. Wspaniali INSTRUKTORZY, rehabilitowali Basię, Ernesta i Grzegorza. Pozostała część ekipy podziwiała współlokatorów, koniki oraz uroczy teren Stowarzyszenia Jeździeckiego “Szarża”. Pięknie dziękujemy, za tydzień będziemy.

Odpust parafialny – Piknik Rodzinny u Matki Bożej – Rokitno 2019

15 sierpnia 2019 r. grupa 18 Mieszkańców uczestniczyła w uroczystości Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, w Sanktuarium Matki Bożej Prymasowskiej Wspomożycielki
w Rokitnie.To ważny świąteczny dzień – to Święto Wojska Polskiego na pamiątkę Wielkiej Wiktorii nad bolszewizmem zalewającym nasz kraj, a przed wszystkim Dzień Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, który obchodzony był szczególnie uroczyście w naszej Parafii. To także dzień rolników – Matki Boskiej Zielnej, przybywających do świątyń z tradycyjnymi dziękczynnymi bukietami – zbożami i ziołami. Po bardzo wzniosłej i patriotycznej koncelebrowanej homilii, jak co roku, została zorganizowana procesja dookoła naszej świątyni. Po zakończeniu Eucharystii parafianie zostali ugoszczeni zupą, pieczystym z grilla i ciastami domowej roboty. Dzieleniu się posiłkiem towarzyszyła atmosfera pełna serdeczności i braterskiej życzliwości – prawdziwa wspólnota, prawdziwa Agape.

HIPOTERAPIA …ruszyła z kopyta

10 sierpnia rozpoczęliśmy pierwszą edycję hipoterapii. Na chwilę obecną trzech Mieszkańców uczestniczy w cyklu bezpłatnych zajęć rehabilitacyjnych. Dzięki uprzejmości STOWARZYSZENIA JEŹDZIECKIEGO SZARŻA, co sobota będziemy aktywnie spędzać czas.

ŚWIĘTOWALIŚMY URODZINY MIESZKAŃCÓW

8 sierpnia spotkaliśmy się, jak co miesiąc, by wspólnie celebrować święto jubilatów urodzonych w tym miesiącu. Jak zawsze, nie zabrakło pięknych życzeń, głośnego odśpiewania „STO LAT”, urodzinowych ciast. Ten wspólny, miły czas wykorzystaliśmy na śpiew, taniec i oczywiście serdeczną rozmowę.

Poznaliśmy Serce Mazurskiej Krainy – pięciodniowa wycieczka do Mrągowa

29 lipca, grupa 35 Mieszkańców zameldowała się Ośrodku Polonez. Miejsce urocze, położone wśród lasów i jezior, otoczone korzystnym mikroklimatem. Oaza ciszy i spokoju, nad jeziorem Czarnym.  W trakcie naszej wycieczki z przewodnikiem, Panem Krzysztofem, poznaliśmy: MRĄGOWO – PRZESPACEROWALIŚMY SIĘ ŚCIEŻKĄ EDUKACYJNO – WIDOKOWĄ, PRZESZLIŚMY PROMENADĄ, OBEJRZELIŚMY AMFITEATR NAD JEZIOREM CZOS, RATUSZ I KAMIENICE NAJSTARSZEJ ULICY MIASTA,  a na koniec wycieczki, najlepsze lody na świecie w MAŁGOSIA CAFE. Późnym popołudniem, wspólniei aktywnie spędziliśmy czas podczas warsztatów kulinarnych – w efekcie naszej pracy powstały pyszne gofry – a jak gofry to i kawa, podwieczorek na tarasie, dzień zakończyliśmy tańcami – to we wtorek.

W środę, wczesnym rankiem, poznaliśmy miejsce, w którym bije Serce Mazur,  a wszechobecny duch historii sprawia, że czas staje w miejscu…Hotel Zamek Ryn. Unikatowy, luksusowy, pieczołowicie odrestaurowany XIV- wieczny Zamek Krzyżacki, w którym, na każdym kroku widać nowatorskie designerskie rozwiązania, jakich Goście nie odnajdą w żadnym innym miejscu w Polsce, prawdziwa uczta dla oka i ucha. Kolejna stacja – Giżycko. Tutaj, z bliska obejrzeliśmy jak jeden człowiek, pracą własnych rąk odsuwa na bok drewniany most pozwalając na przepłynięcie statków kanałem.

A później, spacer giżycką promenadą – i było już tylko pięknie i jeszcze piękniej. Po obiedzie zmieniliśmy nasze położenie – kolejna stacja – MAMERKI – nad Kanałem Mazurskim, 8 km od Węgorzewa, 22 km        od Giżycka, 25 km od Kętrzyna, 18 km od Gierłoży znajduje się jeden z najlepiej zachowanych w Polsce, kompleks niezniszczonych bunkrów niemieckich z okresu II wojny światowej. W latach 1940-1944 zbudowany dla potrzeb 40 najwyższych generałów i feldmarszałków, 1500 oficerów i żołnierzy Wehrmachtu około 250 obiektów w tym 30 schronów żelbetowych, które niezniszczone zachowały się do naszych czasów. Niemcy nie zdążyli wysadzić schronów, zostały one opuszczone bez walki przez wojska Wehrmachtu w styczniu 1945. Ta historyczna lekcja pozostanie    w naszej pamięci na długo. Czwartek –   z  samego rana przenieśliśmy się do westernowego miasteczka, było zwiedzanie, zdjęcia, wspólny taniec, krótkie przedstawienie, w którym główną rolę grał sam SZERYF. Po obiedzie, piesza wycieczka do centrum Mrągowa a wieczorem – tańce hulańce, grill do późnych godzin wieczornych. W piątek, ruszyliśmy w drogę powrotną do naszego Domu, bogatsi o nowe doświadczenia z żalem żegnaliśmy mazurską krainę – licząc na szybki powrót.

METAMORFOZA KRZESEŁ – INTEGRACYJNE WARSZTATY w Miejscu Aktywności MAL KŁOBUCKA

24 lipca, tak jak zapowiadaliśmy, tak uczyniliśmy, wyposażeni w papier ścierny, pastelowe farby i pędzle oraz inne przybory do malowania ruszyliśmy ponownie w stronę warszawskiej Dzielnicy Ursynów. Tym razem, w MAL-u przy ul. Kłobuckiej 14 uczestniczyliśmy w integracyjnych warsztatach                                    pn. „METAMORFOZA KRZESEŁ”. W pierwszej kolejności oczyściliśmy a następnie pomalowaliśmy krzesła do naszej pracowni plastycznej. Efekt końcowy ZADOWALAJĄCY – PIĄTKA Z PLUSEM, kolejne krzesła postaramy się już reaktywować na ocenę celującą.

INTEGRACYJNE WARSZTATY MUZYCZNE

W Miejscu Aktywności Lokalnej MAL KŁOBUCKA
17 lipca, tuż po śniadaniu zapakowaliśmy instrumenty i ruszyliśmy na kolejne spotkanie
z sąsiadami, z Ursynowa. Tym razem wespół zespół z NASZYMI PRZYJACIÓŁMI muzykowaliśmy, przypomnieliśmy sobie piosenki będące hitami lata, które mimo upływu lat nie utraciły swojego uroku           i są nadal chętnie śpiewane przez wszystkie pokolenia Polaków.  W przerwie od muzykowania wspólnie przygotowaliśmy tosty. Dobry humor nas nie opuszczał wyjechaliśmy z MAL -u z deklaracją, że za tydzień wpadniemy na wspólne malowanie krzeseł.

ŚWIĘTOWALIŚMY URODZINY MIESZKAŃCÓW

9 lipca spotkaliśmy się, jak co miesiąc, by wspólnie celebrować święto jubilatów urodzonych w miesiącu lipcu. Wysłuchaliśmy pięknych życzeń od Pana Dyrektora, nie zabrakło głośnego odśpiewania „STO LAT”.   W zachwyt wprawiły nas smaki urodzinowych ciast przygotowanych przez zaprzyjaźnione: Warsztat Terapii Zajęciowej oraz Środowiskowy Dom Samopomocy działające na terenie naszego Domu. Miły czas wykorzystaliśmy na śpiew, taniec i oczywiście serdeczną rozmowę. W sierpniu ponownie potańczymy, tym razem, na urodzinach SZANOWNYCH JUBILATÓW SIERPNIOWYCH

XXVII Letnia Olimpiada Sportowa Osób Niepełnosprawnych w Nowym Miszewie

W dniu 18.06.2019 nasi podopieczni udali się do Nowego Miszewa  na XXVII Letnią Olimpiadę Sportową Osób Niepełnosprawnych. Spotkanie rozpoczęło się od Mszy św. w kaplicy Domu, w intencji niepełnosprawnych sportowców oraz ich opiekunów. W czasie Mszy minutą ciszy uczczono pamięć zmarłego paraolimpijczyka Sebastiana Jędrzejewskiego, sportowca który był mieszkańcem domu „Nad Jarem”, a podczas tegorocznej olimpiady w Abu Dhabi zdobył trzy złote medale. Dokonania jego zostały wyeksponowane na specjalnej tablicy przed budynkiem DPS podczas Spotkania. Oprócz nas w spotkaniu    w Nowym Miszewie wzięły udział reprezentacje z 30 ośrodków. Zespoły sportowe przed rozgrywkami przedefilowały przed główną trybuną. Zgodnie z olimpijską tradycją został zapalony znicz, zaśpiewano hymn oraz złożono olimpijską przysięgę. Nasi podopieczni brali udział w następujących konkurencjach: rzut piłką do kosza, rzut lotką do tarczy, rzut piłką do tyłu, przeciąganiu liny, pchnięcie kulą, skok w dal z miejsca.  W tym roku zdobyliśmy dwa medale jeden brązowy w rzucie piłką  do kosza – Tomasz Susłow oraz złoty w skoku w dal z miejsca – Andrzej Babik. Oprócz tych konkurencji nasi mieszkańcy uczestniczący w imprezie mogli brać udział w szeregu innych konkursach które nagradzane były słodyczami.                      Na zakończenie spotkania każda drużyna otrzymała prezenty , puchary oraz okolicznościowe dyplomy oraz ponownie przemaszerowała przed trybuną

INHALACJE POD TĘŻNIAMI. DWUDNIOWA WYCIECZKA DO CIECHOCINKA

W dniach 15-16 czerwca siedmioosobowa grupa Mieszkańców wraz z opiekunami wybrała się, naszym nowym autem, na dwudniową wycieczkę do malowniczego Ciechocinka. W sobotę uczestniczyliśmy            w koncercie – Prezentacje Artystyczne Sztuka Bez Barier, którego organizatorem było Stowarzyszenie Centrum Niezależnego Życia „Sajgon”. Na scenie teatru letniego wystąpili Skołowani, Yellow Horse i    Indivi-duo.
Nasz pierwszy dzień wycieczki zakończyliśmy na potańcówce w Domu Zdrojowym. Niedzielę rozpoczęliśmy sytym śniadaniem i pełni energii zasiedliśmy w melexa. Z uroczym Panem Krzysztofem objechaliśmy wszystkie piękne miejsca w Ciechocinku – Partery Hellwiga, słynne ciechocińskie fontanny – „Jasia i Małgosi”, „Grzybek”, Park Zdrojowy, Dworek Prezydenta RP, Zegar kwiatowy, Park Sosnowy, widzieliśmy również Cerkiew pod wezwaniem św. Michała Archanioła – na koniec  – INHALACJE POD TĘŻNIAMI. Długi spacer wokół trzech tężni zakończony wizytą w Zabytkowej Warzelni Soli. Naszą pierwszą, ale liczymy nie ostatnią (4 listopada, a może wcześniej?,  wracamy do Ciechocinka na obóz aktywnej rehabilitacji) wycieczkę do Ciechocinka zakończyliśmy poobiednim spacerem połączonym z lodowym deserem oraz zakupem pamiątek. Wyposażeni w wodę “KRYSTYNKĘ”, z piosenką na ustach:
Nie ma jak w Ciechocinku
To nasz mały wielki świat
Kwiatów pełno w parku i na rynku
A wiatr do tańca gra
Nie ma jak w Ciechocinku …

wróciliśmy do naszego Domu licząc na szybki powrót do poznanych ciechocińskich miejsc.